Polirni stroji

Sort by
Cena
Kategorije
Color
Material

Visok sijaj v delavnici – kaj zmore polirni stroj

Če želite osvežiti zaščitno in lepo barvo avtomobila ali motocikla, je polirnik orodje, ki znatno olajša delo v primerjavi z ročnim nanašanjem polirnega sredstva. Kratek izvleček o različnih praktičnih vidikih polirnih strojev in njihovi uporabi vam bo olajšal odločitev za nakup.

Kaj zmore polirni stroj?

S polirnim strojem boste laku na površinah dali nov pridih življenja. Na mestih, na katerih je zaradi dolgotrajnih vplivov okolja, prahu, peska ali drugih snovi barva zbledela, bo površina z nanosom ustreznih loščil ponovno zasijala in zaščitni učinek bo obnovljen. Poliranje lahko odstrani tudi majhne praske, ne da bi na poškodovano površino nanašali lak. Glede na zgradbo, funkcijo in zmogljivost stroja je mogoče določiti, ali je ta primeren za profesionalce ali za domačo delavnico.

Katera je ustrezna hitrost polirnika?

Ustrezno število vrtljajev polirnega stroja za avtomobile in motorje je mogoče uravnavati z različnimi stopnjami hitrosti. Za začetek mora biti na voljo stopnja z nizkim številom vrtljajev, manj kot 1000 vrtljajev na minuto, da lahko enakomerno porazdelite polirno pasto po površini. Previsoka hitrost v kombinaciji s preveč grobimi blazinicami škoduje barvi.

Za rotacijske polirne stroje je največja hitrost 3.000 vrt/min, saj je učinek intenzivnejši kot pri ekscentričnih napravah. Za ekscentričnim polirnik pa je povsem uporabna tudi zmogljivost nad 6000 vrtljajev na minuto. Ustrezna hitrost je odvisna od trdote in velikosti blazinic. Za čist učinek poliranja je priporočljivo začeti z nizko hitrostjo, tako da je mogoče naknadno ugotoviti ustrezno hitrost za uporabljeno polirno sredstvo.

Kaj pravzaprav je ekscentrični polirni stroj?

Za ekscentrični polirnik je poleg rotacijskega gibanja značilno tudi nihanje, tj. nihajoče gibanje polirne plošče. Nihanje temelji na naravnem gibanju ročnega nanosa in je posledica tako imenovanega prisilnega vrtenja ali centrifugalnih sil. Ekscentrični polirnik je manj učinkovit od rotacijskega, kar v tem primeru ni negativno. Počasnejše gibanje vam daje čas, da preizkusite učinek. Tudi temperature površine ostajajo nižje, kar tudi oslabi učinek holograma, to je krožnih madežev na barvi, ki so vidni na soncu. Te naprave uporabljajo začetniki, da se seznanijo z obrtjo. Kdor vneto poganja ekscentrični polirnik do meja zmogljivosti, lahko pozneje preide na rotacijski stroj.

Česa mora biti sposoben polirnik

Stroj za poliranje avtomobila mora v različnih stopnjah premikati ploščo, ki je pritrjena na napravo. Polirniki delujejo preko kabla ali baterije. Naprave, ki črpajo energijo iz baterije, so veliko bolj fleksibilne. Polirni stroji morajo imeti zamenljivo ploščo, na katero so pritrjene tako imenovane blazinice, kožne ali krznene krpe različnih velikosti in debelin. Nekatere naprave imajo tudi koristno zaščito, ki poskrbi, da se naprava ne zažene sama od sebe, če se po izpadu električne energije tok spet vrne.

Kateri nastavek potrebujete za polirnik?

Pri poliranju s strojem se uporablja zamenljiv nastavek, ki tekoče polirno sredstvo ali pasto porazdeli in požene. Za samo osvežitev, tj. poliranje brez odstranjevanja prask, zadoščajo za dosego želenega učinka mehke blazinice. Pri odpravljanju prask pa je treba uporabiti trde blazinice, ki služijo za odstranjevanje barve na določenih območjih. Treba je vizualno razbiti robove okoli praske in jo zblediti.

Za dober učinek je odločilna tudi velikost. Pri rotacijskem polirniku so za večji učinek primerne na primer velike blazinice. Pri ekscentričnem pa se učinek poveča z manjšimi blazinicami, saj se tako oslabijo posledice nihanja. Dobri modeli se prodajajo z več nastavki.

Katero polirno sredstvo potrebujete za svoj polirnik?

Sredstvo za poliranje je na voljo v tekoči obliki v plastenkah ali kot polirna pasta. Katero sredstvo ima najboljši učinek pri poliranju, je subjektivno vprašanje. Za različne barve so primerna različna sredstva. Pomembna je tudi vrsta laka. Za lak z visokim sijajem se uporabljajo drugačna sredstva kot za fino brušenje. Tudi komponente sestavin so vprašanje osebnega mnenja. Nekateri za osvežitev laka prisegajo na vosek, drugi pa na nanotehnologijo in akrilni lak. Za začetek je priporočljivo iskati ustrezno sredstvo v majhnih embalažah.

Kako se polira s polirnim strojem?

Vozilo najprej temeljito očistimo in zamaskiramo vse plastične dele, torej gumo na steklih in plastiko na odbijačih. Če jih poliramo s strojem, postanejo belkasti. Polirno pasto nato enakomerno nanesemo z ustrezno blazinico ali čisto krpo.

Nato preverimo morebitne vidne poškodbe na polirnem stroju in ga zaženemo pri nizki hitrosti. Pri poliranju je pomembno, da izvajate obsežne gibe in se ne zadržujete predolgo na vogalih in robovih; če jih polirate predolgo, lahko pride do optičnih razlik v primerjavi s polnimi površinami.

Po poliranju s strojem se za končno fino obdelavo uporabi mehka, čista krpa. Zadnje neravnosti so tako odpravljene. Vseeno je, ali se stroj uporablja za poliranje motornega kolesa ali avtomobila.

Na kaj morate biti pozorni pri nakupu polirnika

Priporočljivo je, da pred nakupom poiščete rezultate testiranja posameznih polirnih strojev. Dejansko učinkovitost je mogoče določiti le s prakso. Vse naprave v izboru morajo biti opremljene z evropskimi preizkusnimi žigi. Za dober stroj imate na razpolago veliko dodatkov, ki so pogosto vključeni v dobavo ob nakupu novega polirnika. Plošče in drugi pripomočki morajo biti enostavni za zamenjavo.

Preveriti je treba tudi kakovost ohišja in dodatkov. Dober polirni stroj mora delovati z močjo vsaj 700 vatov in biti sposoben doseči najmanj 2000 vrtljajev na minuto.

Zaključek: Začetniki naj izberejo ekscentrični polirni stroj, ki ima kot dodatno opremo veliko različnih blazinic in morda tudi nekaj testnih loščil. Če pa želite začeti kar z avtomatsko napravo iz kategorije rotacijskih polirnikov, poiščite tako, ki zagotavlja tudi nizke vrtljaje pod 3.000 vrt/min. Tudi glasnost stroja med poliranjem igra pomembno vlogo; če je naprava glasna, priporočamo zaščito sluha kot dodatno opremo.